2013. június 2., vasárnap

Szoknya és topp, kettő az egyben!





Kis maradék fonalból kötöttem, szoknyának indult de a lányom nyakába kötve próbánál elsőként toppként vette magára! :)  

Bármikor felkapható akár toppként akár szoknyaként  melegebb időkben! Bármilyen nyári pamut, viszkóz, kevert fonalból elkészíthető. Egy próbakötéssel, megtudjátok határozni a kívánt mérethez szükséges kezdő szemszámot. A képen látható szoknya 10-13 éves vékony kislánynak megfelelő méret.



A szoknyát lentről kezdtem, körbe kötöttem, készíthető egy darabból oldalt varrva, vagy két darabból mindkét oldalán varrva, ehhez kell igazítani a szélszemeket.


3,5 körkötőtűt használtam,  segédtű a csavaráshoz

200 szemre kezdtem, fordított sorral (munka hátoldala)
 a következő sorban: egy szélszem, egy ráhajtás, két sima szemet összeköt a sor végéig, visszáján fordítottan kötünk, ezzel kialakítottuk a szoknya alján lévő finom kis csipke mintát.  Az összeállításnál a  mintánál visszahajtjuk a szoknya alját és felvarrjuk a munka visszáján.

Simán kötünk  tovább a szoknya hosszát ezen a szakaszon határozzuk meg , esetünkben  57 sort.

Utolsó sima sorban a szemeket leapasztjuk 200-ról – 162-re. (szélszemekről ne feledkezz meg)
Minden negyedik-ötödik szemet összekötjük. Ezután jöhet a csavart minta.
18 csavart mintás oszloppal dolgoztam, oszloponként 9 szem, az az 162 szem. (plusz szélszemek) 

Minta: csavart minta egy sima egy fordított patent mintából. (összerúg, követi a test vonalát)
A csavarás nyolc szemből áll egy sima egy fordított, 4-4 szemet csavarunk. 


Egy minta egység két oszlopból áll lásd minta leírás és jelmagyarázat lent. Két mintaegységet kötünk meg az az 38 sort a derékrészhez.






Duplán fogtam a fonalat és horgoltam megkötőt a szoknyához, bedobhatod még a toppos nyakba kötős megoldást is. Az elválasztó szembe és a csavart minta közepébe fűztem a megkötőt.

Jó kötést lányok! :)



































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése