2013. április 18., csütörtök

Türkizkék színátmenetes pulcsi angorából.



A pulcsi megkötését haladóknak ajánlom, úgy is fogom leírni, remélem félszavakból is értjük egymást. :)

Méretét tekintve ahogy azt tőlem már megszokhattátok szintén nagyon rugalmas a patentmintás derékrésznek és a bő felső résznek köszönhetően, csak másképp áll egy vékony testalkaton mint egy teltebben. De mindkettőn jól mutat! :)
Az ujj kialakítása háromnegyedes méretnek felel meg, ettől tetszőlegesen eltérhettek.

A pontos méreteket, lásd lenti ábrák a bejegyzés aljában.






Minták:

Többnyire sima kötés.
Patentminta: két sima két fordított.
Szaporítás: egy sima szemet kétszer kötünk le egyszer elölről egyszer hátulról szúrunk bele.


A pulóvert egybe kötöttem, szó szerint, csak a két úja van varrva. Több tűvel is dolgoztam mivel több részre is bontottam a munkafázisok előrehaladtával és így segédtűkre volt szükségem, ez egyes esetekben kiváltható ha lekötjük az egyes részeket és utólag felszedjük a szemeket, például a derékrésznél.





Angora Gold Batik a Fonalparadicsomból


Két Türkízkék - fehér színátmenetes gombolyagból készült, összességében 200 g; 1 100 m.  3,5- tűkkel dolgoztam de 4-est is elbír.
Egy csomag Angora Gold Batik négy gombolyagot tartalmaz, megvásárolható a Fonalparadicsom webáruházban jelenleg további 12 csodás színárnyalatban kapható.





Kezdés: 

Nyaknál kezdtem 144 szemmel patentmintával, négy egyenlő részre osztva a szemeket  (4x36) rögtön az első sortól elkezdtem a szaporítást a V nyak kialakítása érdekében. Körbe kötöttem így minden második sorban szaporítottam. Amennyiben  nem körbe kötöd, a hátsó részen ajánlom az összevarrást és egy egy szélszemmel többet a leírásban megadott szem számhoz képest az összevarrás miatt. A leírt módon 24 sort kötöttem patentmintával, majd folytattam sima kötéssel további 44 sort, teljesen eseménytelenül. (sok szem) Elérkeztem a kívánt hosszúsághoz és elkezdtem a derék rész kialakítását. (első szakasz vége) Kettőbe bontottam a munkát jobb és bal fele a pulóvernek, egyikkel tovább dolgoztam másikat segédtűre át vettem.
Hogy könnyebben megértsétek készítettem egy ábrát a bejegyzés aljában megtalálod, jelöltem rajta az egyes szakaszokat.



Mindkét felét teljesen szimetrikusan kötöttem az alábbiak szerint:



Imár csak egy helyen kell szaporítani középen az ujj résznél, a két szélen minden sorban elhagyunk két két szemet a derékrészhez (én segédtűre vettem, de leköthető majd a derék részhez felszedhetőek a szemek).

36 sort kötöttem így, és elérkeztem az ujj bő részének a hosszához. (második szakasz vége)
Ismét kettőbe bontottam a munkát és kipótoltam a hiányzó részt úgy, hogy minden sor végén elhagytam a két két szemet mindkét felén. Így kialakul a téglalap forma, átlósan kötve ami igen mutatós a színátmenetes fonalból kötve. (harmadik szakasz)

 Ha mindkét felével végeztünk az újának, tetszőleges szemszámból kialakítjuk a kézelőjét.
Én 80 szemből, a szemek sima összekötésével alakítottam ki 50 szemre, így kötöttem meg patentmintával 52 sorban. Majd ugyanezt megkötjük a másik oldalon is.


Derékrész kialakítása:



El döntjük milyen széles derékrészre van szükségünk (összeköthetünk szemeket, vehetünk fel szemeket ahogy tetszik) a maradék részt lekötjük, ez lesz az úja.

Vagy ha eleve lekötöttük a szemeket a sorok végén akkor tetszőleges szélességben tetszőleges szemszámban felvesszük a derékrészhez szükséges szemeket.

Én 108 szemmel dolgoztam, 50 sort kötöttem patentmintával szintén egybe kötve.
Ennél kevesebb is elég vékony nők esetében, de a patentminta rendkívül rugalmas így nagyot nem lehet tévedni! :) A széle a hosszával fordított arányosan mozog a testalkathoz idomulva.

Jó munkát lányok! :)

Gyöngyvér



Méretek.


Az egyes szakaszok a munka folyamán.

Az egyes szakaszban: egybe van a munka körbe kötjük.
A kettes szakaszban: két részre bonjuk külön elkészítjük az egyik és a másik oldalát
A hármas szakaszban: már két két rész van oldalanként külön- külön





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése